bardzo dziwny problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
bardzo dziwny problem
Mam dziwny problem z moją golfiną TDI 1z 90 ps.
Komputer wypluwa błąd czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Czyli dosyć typowa bolączka TDI. Problem polega na tym, że komputer źle odczytuje ciśnienie doładowania - podłączony był czujnik ciśnienia doładowania (poprzez trójnik) i ten czujnik pokazywał co innego niż komputer - więc diagnoza teoretycznie prosta - map sensor.
Więc zmieniliśmy kompa na innego - to samo, w tym wypadku komp był z wirusem, turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar. Więc wzieliśmy trzeciego kompa - serie. Komp znowu odczytywał ciśnienie tylko do 1 bara, realne było 1.1-1.2, ale co więcej odcina turbinę - tak jak by komp odczytywał przeładownie i odcina turbine (samochód jedzie max 130).
Myśle, że Adam, który to sprawdzał może się również dokładniej wypowiedzieć... kończą się już pomysły. Przy odłączonym N72, kiedy powinien ładować ile wlezie jest to samo, też odcina, i nie ładuje ile wlezie, ładuje tylko do 1 bara i przy tym ciśnieniu mniej więcej odcina.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Komputer wypluwa błąd czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Czyli dosyć typowa bolączka TDI. Problem polega na tym, że komputer źle odczytuje ciśnienie doładowania - podłączony był czujnik ciśnienia doładowania (poprzez trójnik) i ten czujnik pokazywał co innego niż komputer - więc diagnoza teoretycznie prosta - map sensor.
Więc zmieniliśmy kompa na innego - to samo, w tym wypadku komp był z wirusem, turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar. Więc wzieliśmy trzeciego kompa - serie. Komp znowu odczytywał ciśnienie tylko do 1 bara, realne było 1.1-1.2, ale co więcej odcina turbinę - tak jak by komp odczytywał przeładownie i odcina turbine (samochód jedzie max 130).
Myśle, że Adam, który to sprawdzał może się również dokładniej wypowiedzieć... kończą się już pomysły. Przy odłączonym N72, kiedy powinien ładować ile wlezie jest to samo, też odcina, i nie ładuje ile wlezie, ładuje tylko do 1 bara i przy tym ciśnieniu mniej więcej odcina.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
damcio151, tak jak kolega napisal wezyk do map sensora podmieniony na sprawy
wczoraj testowalismy auto na dwoch ECU i dodatkowo zamontowalem wskaznik doladowania
na moim ECU z softem auto wg map sensora wskazywalo doladowanie rzeczywiste na poziomie 2083 mbar i chwile potem lapalo notlauf ale wskazanie sie nie zmienialo za bardzo (czasem spadalo do 1999 mbar)
natomiast wskaznik doladowania pokazywal 1,5 bara
na seryjnym ECU rozbieżności byly mniejsze wskaznik pokazywal 1 do 1,2 bar ale ECU wskazywalo 2066 mbar
po wypieciu n75 (w sensie czerwonego wezyka) nie bylo roznicy w dzialaniu i wskazaniach
wczoraj testowalismy auto na dwoch ECU i dodatkowo zamontowalem wskaznik doladowania
na moim ECU z softem auto wg map sensora wskazywalo doladowanie rzeczywiste na poziomie 2083 mbar i chwile potem lapalo notlauf ale wskazanie sie nie zmienialo za bardzo (czasem spadalo do 1999 mbar)
natomiast wskaznik doladowania pokazywal 1,5 bara
na seryjnym ECU rozbieżności byly mniejsze wskaznik pokazywal 1 do 1,2 bar ale ECU wskazywalo 2066 mbar
po wypieciu n75 (w sensie czerwonego wezyka) nie bylo roznicy w dzialaniu i wskazaniach
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
damcio151 heh nie ma co wrzucac bo nie zapisywalem ;p tak jak mowie w grupie 10 i 11 wymagane cisnienie bylo ok natomiast rzeczywiste pod pelnym obciazeniem 2083mbar
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm, to nie jest jakieś strasznie duże przeładowanie ... może jest problem z samym sterowanie turbiny , czyli n75, wężyki, WG
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 15:28 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
no ale skoro podmienialiście ECU to MAP już jest wyeliminowany (jego wada) ... a reszta to przecież tylko wężyk , z którego leci powietrze i do MAP i do manometruAdamm pisze:tylko pokazuje 2083 i ani zdzbla wiecej podczas gdy na dodadkowym wskazniku na moim kompie wali 1,5 bar
ile razy logowaliście 011 ? może w końcu by poszło więcej to ciśnienie

Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 17:53 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Seria nie dmucha 1.1-1.2kamil555 pisze:Komp znowu odczytywał ciśnienie tylko do 1 bara, realne było 1.1-1.2
Zmien manometrkamil555 pisze:turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar.

Z powodu czego? Niedoladowania czy przeladowania bo sie juz pogubilemKomputer wypluwa błąd czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.

Wypnij wiec niebieski i sprawdz czy turbulum laduje na maksa.Adamm pisze:po wypieciu n75 (w sensie czerwonego wezyka) nie bylo roznicy w dzialaniu i wskazaniach
IHMO konstrukcja tego jest prosta jak budowa cepa. Profilaktycznie wymiencie wszystkie weze cisnieniowe i sprawdzcie jeszcze raz co pokazuje komputer.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
bradley, nie szalej tak bo nie od dzis sie bawie TDIkami i niestety nie wiem co jest grane
wystarczy z n75 wypiac czerwony lub niebieski nie ma to znaczenia bo jeden zasila a drugi odprowadza do gruszki cisnienie sterujace wiec to wszystko jedno, przerwa w obwodzie jest powinno dmuchac
co do manometru to jest moj wskaznik ktorego uzywalem u siebie w aucie i ktory wzkazywal doladowanie prawidlowo
na serii ECU turbo laduje ok 1 - 1.1 a na vagu 2066 mbar
po odpieciu wezyka na serii ECU ladowanie wzroslo wg wskaznika do 1.2 - 1.3 a wg ECU bez zmian
wywala caly czas blad 00575 czyli klasyk notlauf
z tym ze w logach powinno byc powyzej 2200 mbar (nie pamietam ile dokladnie dla tego ECU) zeby lapl notlauf lub ostre niedoladowanie czego tu raczej nie ma
dziwi mnie tylko ze komp nie widzi wiecej jak te 2066 - 2083 mbar mimo dwoch roznych ECU
wystarczy z n75 wypiac czerwony lub niebieski nie ma to znaczenia bo jeden zasila a drugi odprowadza do gruszki cisnienie sterujace wiec to wszystko jedno, przerwa w obwodzie jest powinno dmuchac
co do manometru to jest moj wskaznik ktorego uzywalem u siebie w aucie i ktory wzkazywal doladowanie prawidlowo
na moim ECU po sofcie turbo ladowalo 1,5 wg wskaznika a 2083 mbar wg ecubradley pisze:kamil555 napisał/a:
turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar.
Zmien manometr
na serii ECU turbo laduje ok 1 - 1.1 a na vagu 2066 mbar
po odpieciu wezyka na serii ECU ladowanie wzroslo wg wskaznika do 1.2 - 1.3 a wg ECU bez zmian
wywala caly czas blad 00575 czyli klasyk notlauf
z tym ze w logach powinno byc powyzej 2200 mbar (nie pamietam ile dokladnie dla tego ECU) zeby lapl notlauf lub ostre niedoladowanie czego tu raczej nie ma
dziwi mnie tylko ze komp nie widzi wiecej jak te 2066 - 2083 mbar mimo dwoch roznych ECU
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
bradley, no wlasnie dziwia mnie wskazania map sensora, generalnie cisnienie na seryjnem ECU odbiega o 0.2 bar w stosunku do tego co widzi ECU a i tak lapie blad
na podrasowanym ECU zadane ma 1 bar i generalnie tyle widzie ECU a i tak lapie blad
na podrasowanym ECU zadane ma 1 bar i generalnie tyle widzie ECU a i tak lapie blad
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości