MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Cześć i czołem.
Wziąłem się w końcu za podłączanie MFA w swojej dwójce. Auto jest w stanie odnawiania, także nie mam możliwości nawet przejechania się i sprawdzenia różnych rzeczy, dlatego pytam.
Pierwsza sprawa, to temperatura zewnętrzna. Póki co czujnika nie mam (idzie pocztą), jednak przy chodzeniu po funkcjach, MFA w ogóle opuszcza pozycję z temperaturą zewnętrzną. Nie pokazuje żadnej wartości, po prostu ją omija i z temperatury oleju od razu przeskakuje na zegarek. W trybie serwisowym pokazuje -40 stopni. Tak ma być czy coś jest skopane?
Druga sprawa, to średnie spalanie. Podłączyłem podciśnienie i na postoju średnie spalanie wynosi --.-, a w trybie serwisowym pokazuje jakieś w miarę sensowne wartości. Czyli działa, tak? Jednak moje pytanie brzmi, czy jeśli mam coś nawalone z linką prędkościomierza (tzn. nie nabija kilometrów i nie pokazuje prędkości w trakcie jazdy), to średnie spalanie również nie będzie pokazane w trakcie jazdy? Gdzieś wyczytałem, że właśnie średnie spalanie jest obliczane na podstawie podciśnienia, prędkości i kilometrów. Tak właśnie jest?
Wziąłem się w końcu za podłączanie MFA w swojej dwójce. Auto jest w stanie odnawiania, także nie mam możliwości nawet przejechania się i sprawdzenia różnych rzeczy, dlatego pytam.
Pierwsza sprawa, to temperatura zewnętrzna. Póki co czujnika nie mam (idzie pocztą), jednak przy chodzeniu po funkcjach, MFA w ogóle opuszcza pozycję z temperaturą zewnętrzną. Nie pokazuje żadnej wartości, po prostu ją omija i z temperatury oleju od razu przeskakuje na zegarek. W trybie serwisowym pokazuje -40 stopni. Tak ma być czy coś jest skopane?
Druga sprawa, to średnie spalanie. Podłączyłem podciśnienie i na postoju średnie spalanie wynosi --.-, a w trybie serwisowym pokazuje jakieś w miarę sensowne wartości. Czyli działa, tak? Jednak moje pytanie brzmi, czy jeśli mam coś nawalone z linką prędkościomierza (tzn. nie nabija kilometrów i nie pokazuje prędkości w trakcie jazdy), to średnie spalanie również nie będzie pokazane w trakcie jazdy? Gdzieś wyczytałem, że właśnie średnie spalanie jest obliczane na podstawie podciśnienia, prędkości i kilometrów. Tak właśnie jest?
Powoly, bo się rozpierdoly...
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
spalanie jest obliczane na podstawie: czasu, dystansu, i podciśnienia, jak Ci nie działa prędkościomierz, to nie liczy dystansu, a co za tym idzie spalanie wynosi --.- jak czujników nie masz, przynajmniej tego od temperatury zewnętrznej to funkcja ta jest pomijana, z olejem jest chyba tak samo, choć ja nie mam czujnika to mi pokazuje ---
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Ja właśnie popiąłem MFA u siebie . Jeżeli chodzi o temperaturę zewnętrzną to chyba wątpliwości rozwieję bo mam tak samo jak ty . Brak czujnika - MFA omija mi tą funkcję . Jeżeli chodzi o temp oleju to pokazuje mi --.- . Spalanie tak jak tu kolega Hubi14 napisał , jest liczone na podstawie kilku wartości . Dziwił mnie fakt że na postoju pokazywało mi 99.9 ale podczas jazdy to spada i chyba tak ma być . Jak już jestem przy temacie , to jak wygląda fabrycznie podpięty czujnik temp oleju ? Aa i powiedz mi gdzie dorwałeś czujnik ?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Hubi14, jeśli czujnik oleju nie jest podpięty, to pokazuje ---. Dlatego pytam, bo przy temperaturze nie ma w ogóle pozycji, a przy oleju bez czujnika były kreski 
Radzio0018, mam silnik 1.8 ABS z mk3, także raczej fotoporada niewiele by Ci powiedziała
W każdym razie w podstawie filtra oleju (ten dekiel gdzie wkręcasz filtr oleju) powinieneś mieć miejsce przeznaczone na czujnik. Będzie to po prostu wkręcona śruba
W mk3 instalacja była rozwiązana tak, że od czujnika szedł kabel do kostki wiązki silnika i dalej do skrzynki bezpieczników w odpowiednie miejsce w odpowiedniej kostce. Ja ominąłem kostkę wiązki silnika i dałem kabelek bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Wsuwkę do wpięcia wyciągnąłem ze starej wiązki licznik-skrzynka bezp.

Radzio0018, mam silnik 1.8 ABS z mk3, także raczej fotoporada niewiele by Ci powiedziała


W mk3 instalacja była rozwiązana tak, że od czujnika szedł kabel do kostki wiązki silnika i dalej do skrzynki bezpieczników w odpowiednie miejsce w odpowiedniej kostce. Ja ominąłem kostkę wiązki silnika i dałem kabelek bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Wsuwkę do wpięcia wyciągnąłem ze starej wiązki licznik-skrzynka bezp.
Powoly, bo się rozpierdoly...
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Mam tak , że w podstawie mam wkręcony jakiś czujnik i wychodzi z niego żółty kabel . Obok jest druga śruba to pewnie tam wkręcić mam ten czujnik , ale pytanie czy trzeba opróżnić olej czy cuś ? 

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Nie, nie trzeba oleju spuszczać
Byle nie na ciepłym silniku, bo się poparzysz albo co 
Czujnik z żółtym kablem, to na bank czujnik ciśnienia oleju.


Czujnik z żółtym kablem, to na bank czujnik ciśnienia oleju.
Powoly, bo się rozpierdoly...
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Okej , dzisiaj jadę po czujnik temp oleju i zobacze co dalej . Z tego co widziałem to odpowiedzialny za sygnał jest pin G2/01 o kolorze Czarno-zielonym . Zobaczę czy wgl mam taki kabelek w skrzynce 

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
tylko ten czujnik to kup taki jaki masz licznik a nie silnik, tzn. jeżeli masz licznik z golfa II to kup do golfa II, ja kupiłem ten od oleju na forum, a od temperatury zewnętrznej sam sobie zrobiłem
bo jeden kupiłem, wydałem 30zł i nie działał... to wolałem zamiennik zrobić za 3zł
i pokazuje dobrze 



- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Kupiłem po numerze w etce ale zamiennik . I mam problem . Założyłem go , nie mam instalacji pod to więc wpiąłem się w skrzynkę i kabelek poprowadziłem . Podpiąłem go trochę niechlujnie (tzn owinąłem kabelek wokół główki czujnika) ale siedzi . Teraz jest sprawa tego typu że temp rośnie niby okej , ale dochodzi do ~100 nawet do ~110 co nie sądzę że jest prawdą , ale co dziwne jak włączę dmuchawę na 3 tryb to temp rośnie o około 10 stopni O.o , ogólnie gdy uruchomię jakiś pobornik prądu to wtedy jakby temp wariuje . Nie wiem co to może być . Kabelek poprowadziłem w peszlu więc nigdzie nie styka się tam gdzie nie powinien , przy skrzynce bezpieczników wykorzystałem konektorek oryginalny więc też tam to siedzi jak fabryka chciała ... Martwi mnie to bo nawet jeśli czujnik walnięty to przecież chyba nie robiłoby się tak że nagle wzrasta temp gdy coś uruchomię :/ Wie ktoś co to może być ?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
mówimy o tym od temperatury oleju i w MFA podpięty pod temp oleju a nie zewnętrzną?
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Tak , podpięty pod pin do temp oleju . Na początku źle podpiąłem to pokazywał mi tą temp jako zewnętrzną . Ale teraz jest dobrze podpięte , tylko dziwi mnie ta różnica jak używam np dmuchawy 

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
a zmasowałeś go?, znaczy dotknij go gdzieś do budy, bo za masę robi obudowa czujnika a za sygnał ten jeden przewód
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
Jest podkładka pod czujnikiem , ale zrobię dodatkową masę jak coś . Dam jutro znać czy coś to zmieniło .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości